m. quadriceps femoris

Kroppen: Sådär! Eftersom du sprang omkring så mycket igår, har jag nu gett dig lite träningsvärk som straff.
Jag: Ehm ... tack?
Kroppen: Så lite så, det är sånt jag är här för!
Jag: Okej. En snabb fråga bara.
Kroppen: Ja?
Jag: Varför har du gett mig mycket mer träningsvärk i vänster lårmuskel än i höger?
Kroppen: För att du använde vänster lårmuskel cirka fem gånger mer än höger igår.
Jag: Neej, jag är ganska säker på att jag använde båda benen lika mycket. Du vet; höger, vänster, höger, vänster? Det är så jag vanligtvis brukar ta mig fram.
Kroppen: Nej, du har fel. Jättefel. Anklagar du mig för att ha dåligt muskelminne??
Jag: Men. Måste du ta det på det viset? Får jag aldrig bara ifrågasätta dig?
Kroppen: Nej. Visst. Du har rätt och jag har fel. Som alltid. När du vaknar imorgon kommer jag att ha gett dig lika mycket träningsvärk i höger lårmuskel som du har just nu i vänster. Är du nöjd nu?
Jag: Jag vågar nog inte säga något annat än 'ja' ... så ... ja, det är jag väl.
Kroppen: Bra. Den här konversationen är över. Ifrågasätt mig aldrig igen. Annars ger jag dig bronkit också för att du sov med öppet fönster igår natt.
Jag: Jawohl, mein Körper!


Andra bloggar om: , , , , , , ,

Kommentarer:

1 ViDu:

Är huvudet dumt får hela kroppen lida.

2 Robert:

Mind over matter!

Kommentera här: