10 snabba fakta om Falkenberg

  1. I Falkenberg talar man en läskig blandning av skånska och göteborgska.
  2. Falkenberg är förvillande likt Landskrona vad gäller utbudet av affärer.
  3. Falkenberg ligger vid Ätran. Det är en väldigt viktig älv att kunna namnet på, fick jag lära mig i mellanstadiet.
  4. Bor man i Falkenberg så håller man på Falkenbergs FF. Det är ett fotbollslag.
  5. Falkenberg har en galleria som stänger kl 15 på lördagar, och inte en minut senare.
  6. Killen som skrev Den vidunderliga kärlekens historia är född i Falkenberg.
  7. Det ligger en urtjusig strand i Falkenberg som heter Skrea strand.
  8. Bor man i Falkenberg så gillar man per automatik buskis och revy och sånt.
  9. Falkenberg ligger i Hallands län, och hade år 2008 21.172 invånare (källa: SCB).
  10. Falkenberg ligger perfekt till för att man ska stanna till där och äta lunch efter man har varit i Ullared och shoppat.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

Kommentarer:

1 Tuss:

farväl falkenberg är en märklig liten film! först skrev jag mörklig, och det skulle man också kunna kalla den.

2 Fridaj:

haha! Jag åker till Falkenberg från Borås var tionde vecka för att spänna rälsen. Var tre års väntetid här att få tandställning, ingen väntetid i Falkenberg. :) Blir dessutom Ullared vaaarje gång ;) YAY!

3 ursula:

here we go go go to the tempel of consumtion:)stackars bo

4 katti:

Utspelar sig inte delar av Ulf Lundells bok "Kyssen" i Falkenberg? Har för mig det!

5 Tuss:

man talar en bedårande blandning av skånska och göteborgska, vill jag nu meddela...

6 Eva Agnes:

Oj vad besviken jag blev nu....snyft jag som har en son som gjort filmen Farväl Falkenberg....

Kramar Eva Agnes

7 Snyggingen00:

Ehh jag älskar Falkenberg jag bor inte där men kusinen bor där och det ärrrr så roligt där ;)

Kommentera här: