Huh?

Jag vet ärligt talat inte riktigt hur det är menat att jag ska tolka den här artikeln (eller om den ens är tillräckligt genomtänkt för att vara värd min tolkning). De vill att könskvotering bara ska gälla de yrken och utbildningar där kvinnor är underrepresenterade? Eller missar jag nåt? Ordet hyckleri ligger väldigt nära till hands att använda sig av här. Det som är positiv särbehandling åt ena hållet är plötsligt diskriminering åt det andra? Känns som om jag vaknat upp i nåt absurt parallelluniversum där förnuftsvidrighet är norm. Fast könskvotering har väl aldrig varit en av mänsklighetens ljusaste idéer direkt... Men det är kanske bara jag som är ovanligt trög idag (chansen existerar, men bedöms vara försvinnande liten).




Andra bloggar om: ,

PS. Jag ville jättegärna arbeta in ordet bias i det här inlägget (för jag försöker lära mig använda det på rätt sätt i dagliga konversationer), men jag ger härmed upp. Det kommer nog fler chanser.

Kommentera här: