Bruksanvisning

Är i full färd med att montera ihop min nya skrivbordsstol i svart skinn. Blev rätt besviken då jag insåg att det följde med en bruksanvisning. Det känns liksom manligare att klara sig utan på nåt vis. Visst, jag behöver ju inte titta på den, men jag råkade snegla på den innan jag insåg vad det var, och under den bråkdelen av en sekund som den befann sig i periferin av mitt synfält så samlade min hjärna på sig tillräckligt med information för att nu veta åtminstone i vilken ordning som delarna ska monteras ihop.

Jag känner mig bara Så. Jävla. Smutsig just nu. Som om jag precis reat ut något som aldrig går att få tillbaka igen. Lite som att påtvingas en GPS med våld, bara för att man ville köra lite bil. Jag behöver en dusch. Sen ska jag skriva till företaget och påpeka att de i framtiden borde ta sina jävla bruksanvisningar och lägga i ett icke transparent kuvert, märkt "VARNING: BRUKSANVISNING" med tydliga bokstäver. Så att fler slipper bli lidande.

Inte för att en skrivbordsstol nu bjuder på några större utmaningar vare sig med eller utan bruksanvisning. Men ändå. Det är en principsak. Jag kräver valmöjligheten.



Andra bloggar om:

Kommentera här: