1000 mg

Köpte några rör brustabletter idag. Det är viktigt att ta i beaktande att en brustablett väger 1000 mg. Det står så på rören. Exakt 1000 mg. Inga 1 gram här inte. Inte ens 1,000 gram. 1000 mg. Milligram är således det nya svart. Hade jag tillverkat brustabletter, skulle jag ha skrivit att de väger 0.000001 ton/styck. Och hade jag haft en väldigt precis våg i min ägo så skulle jag ha vägt varenda brustablett var för sig, bara för att kontrollera vikten. Och givetvis reklamerat skiten om det visat sig att nån enstaka brustablett vägt 1001 mg eller (hemska tanke) bara 999. Jag känner att jag behöver nåt att sysselsätta huvudet med, hela det här förkylningsvakuumet jag befinner mig i har en hälsovådlig inverkan på mitt tankemönster. Jag skiter väl för i helvete i hur mycket en brustablett väger.


Andra bloggar om: ,

Kommentera här: