Jaså, det är DÄR den är

Aftonbladet är på bra humör idag och talar om för mig var fan vintern håller hus. Vad jag visste sedan innan var att den inte är här i Skåne i alla fall. Hoppas snötäcket når hit ner i år; det är inte så himla käckt med några månader av regn, kyla, mörker och blåst som man kanske kan luras att tro. Ska man måhända till och med ta och bunkra upp med denna snöbollskanon (hittad via Smidigt), bara utifall att vintern blir av i år, eller vore det att klamra sig fast vid falska förhoppningar? Kanske är det lämpligare att rusta för vattenkrig i år igen... Eller bara förbereda sig på att stanna inne och sura istället, med en stor kopp te och en Wii-kontroll med fulladdade batterier. Jag kan kalla det för Plan B i alla fall.

"Regn, kyla, mörker och blåst" låter för övrigt som emo-versionen av Träd, Gräs och Stenar.



Sambons Wii-kontroll, INTE min...
Men jag kan stå för vänsterhanden.


Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer:

1 Ego:

Kan upplysa om att ryktena om snökaos är betydligt överskattade, åtminstone här på västkusten! ;o)

2 Robert:

Haha, det ante mig :-) Och här nere är det snarare fråga om "spridda skurar"-kaos just nu...

Kommentera här: