Bästa Zelda-spelet utsett (lights will guide you home, and ignite your bones)

Stänger omröstningen om det bästa Zelda-spelet nu; 50 röster känns som en lagom rund summa att runda av kring. En fråga som dyker upp i huvudet vid en närmare granskning av resultatet, är ju vem fan som fått för sig att rösta på The Adventure of Link!? Någon som tyckte synd om det? Någon som råkade klicka fel? Någon som är ute efter att driva med mig? ...eller det orimliga alternativet: Någon som faktiskt tycker att The Adventure of Link är ett bättre spel än exempelvis A Link to the Past och Ocarina of Time?


Det är inte det att TAoL är ett dåligt spel. Inte direkt. Jag har spelat igenom det ett flertal gånger utan att spy eller ens önskat mig själv av daga. Men ALttP och OoT är typexempel på Perfekta TV-Spel. De är måttstockarna efter vilka alla andra spel borde bedömas. Och TAoL har ungefär lika mycket med Zelda-serien i övrigt att göra som Super Mario Bros 2 har med resten av Super Mario-serien att göra.

Ja ja. Jag förutsätter att det är nån galning med okontrollerbara tics i musarmen som råkade klicka fel. Lägger upp en ny omröstning nu. Finns i kolumnen till vänster. 'Vote or die' /P.Diddy (eller vad han nu kallar sig för tillfället).



Andra bloggar om: , , , ,
Ibland ser jag på världen som en liten ärta. Eller en fågel. En sån där med vingar.

Kommentarer:

1 Fridolin:

Jag hade nog röstat på TAol, om jag hade röstat. Älskar verkligen det spelet.

2 Rikard:

Ett intressant psykologiskt experiment hade ju varit att lägga med de tre inofficiella Zelda-spelen på CD-i:n och se vilka muppar som röstade på dem.

3 ina:

om jag får en dotter vill jag att hon skall heta Zelda!

Kommentera här: