Ack, ljuva sarkasm... (När hjärtat svider, sjung åh sjung). Platser/stunder där/när man ska prata så lite som möjligt, en topp 10-lista




Fyndad via ArgaLappen. Ska anmäla ett par av mina grannar till den här kursen, tillsammans med min sambo. Hon pratar alltid när vi befinner oss i trappuppgången. ...och alltid annars också, nu när jag tänker efter.


Platser/stunder där/när man ska prata så lite som möjligt, topp 10:
  1. På biblioteket
  2. I trappuppgången
  3. Under begravningstal
  4. På bussen (innan 08:00 på morgonen, och efter 00:30 på kvällen)
  5. På bion (det är okej att skratta, men prata fan inte)
  6. På operan
  7. När Peter Jihde tar en evighetslång konstpaus innan han läser upp vem som åkt ut i veckans Idol-avsnitt
  8. I raden bakom mig på Henrik Schyfferts föreställning "The 90's - Ett försvarstal" på Palladium i Malmö, om syftet med pratet bara är att förtydliga för ens bänkgranne att man har fattat vad skämtet precis gick ut på
  9. Under tysta minuter
  10. Under tysta leken
Bubblare: När rösterna i huvudet vill påkalla ens uppmärksamhet (det är så jobbigt när de behöver skrika)




Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Lagom tvetydig rubrik, bra där.

Kommentarer:

1 Viktoria:

Den där lappen vill jag ha i mitt trapphus :D

Kommentera här: