Reklamälskare! (PS: Det är ett glåpord)

Är det bara jag som tycker att siffran för människor som tycker att det är för lite reklam i tv (1,4% just nu) är lite i högsta laget? Själv har jag nästan helt slutat titta på tv på grund av dessa eviga avbrott, som är så långa att jag hinner glömma bort vad det var jag tittade på från början. Men, om man nu ska tro att denna siffra är representativ för hela befolkningen, så sitter det ändå runt 130.000 människor och vill ha ännu mer reklam.

Fast jag gnäller inte på riktigt, jag och tv var inte så jävla tighta med varandra redan som det var. Tv är mer en högljudd maskin som tar upp tid och plats, och kostar mig en massa pengar (jag röstar för att Radiotjänst inför studentrabatt snarast). Men. Utan tv, inget tv-spelande. Så på så vis är tv lite som kläder. Jag tycker inte om dem nämnvärt, men jag är beroende av dem. Annars skulle jag snabbt bli arresterad om jag gick utomhus. (Och jag gillar att vara utomhus). Varför vi nu behöver lagar som försvarar oss mot naken hud för att klara av vardagen är ju en helt annan diskussion.

Bra i alla fall att Fox, av alla skenheliga kanaler, nu halverar sin reklamtid för vissa program. Jag försökte räkna antalet reklamer som försökte inkräkta på min tankeverksamhet under en hel dag för inte så länge sedan. Inte bara tv, utan tidningar, radio, löpsedlar, skyltar, små emblem på biljettkontrollanternas uniformer, etc. Det gick inte så bra. Men det lär vara fyrsiffrigt.

Reklam förpestar mitt synfält. Reklam kan dra åt helvete.




Andra bloggar om: ,

Kommentarer:

1 Lotta:

Jag haller med dig. Det är mycket sjukt mycket reklam i svensk tv. Själv sitter jag dock i Frankrike och maste tyvärr vara en av dessa hemska människor som säger att det är för lite reklam. Jag vill inte sitta en hel timme och vara sugen pa te och när det väl kommer reklam sa hinner jag bara sla pa vattenkokaren innan reklamen är över. Eller ga pa toaletten, eller göra alla andra saker som är bra att göra i reklamavbrotten. Länge leve lagom.

2 Robert:

Det gäller att planera i förväg. Alternativt att förvara en vattenkokare bredvid soffan. Eller montera en tv inne på toaletten.

3 Lotta:

Eller helt enkelt atervända till reklamernas underbara land:)

4 Robert:

Never! Och jag har en rätt flexibel blåsa efter mina år som tågförare, så jag klarar mig alltid ;-)

Kommentera här: