Jag följer en diet av misstag (I feel so cheap...)

Satt och slösurfade runt lite istället för att ta itu med det sista av dagens pluggande, och satte det rumstempererade kranvattnet i halsen när jag läste den här artikeln i SvD. För uppenbarligen så motsvarar mina nuvarande matvaror en diet, DASH, som utvecklats för att ge sänkt blodtryck. "Dash [...] kännetecknas av mycket frukt och grönsaker, fullkorn samt måttligt med magra mjölkprodukter och animaliskt protein, ärter, bönor och nötter. Dessutom innebär Dash-metoden ett särskilt lågt intag av salt, läsk och rött kött".

Visst, jag har lagt av med socker också, och försöker skära ner på saker med vitt mjöl i, men i övrigt så stämmer det till punkt och pricka. Och jag som trodde att jag kommit på en alldeles egen matstil (obs; stil, inte diet), men hell no, så kul skulle jag visst inte ha det. In i ett matfack med mig bara.



Andra bloggar om: , ,

Kommentarer:

1 Eme:

vilken lycka att göra något bra utan att veta om det!

Kommentera här: