Damn!

Jag har rätt mycket att stå i idag. Föreläsningsanteckningar att renskriva, kompendier att plugga in, böcker att läsa igenom. Jag kände mig dock lite seg när jag kom hem, så jag bestämde mig för att vila ögonen på soffan i 15-20 minuter nånting innan jag satte igång. Nu, strax över fyra timmar senare, så känns det inte som om att det var en alltför lysande idé.

Dessutom så drömde jag att jag blev styckmördad. Jag var märkligt nog vid medvetande genom hela grejen också. 21 delar blev jag totalt (var på god väg att bli 22, men min okände baneman lät mina genitalier vara ifred i sista stund). Och inte jobbade han med nån fancy bandsåg heller, nej nej, en klassisk bågsåg skulle göra jobbet. Genom kött, genom inre organ, genom ben. Kladdigt. Mot slutet av drömmen så såg jag, som pricken över i, att det var en exakt kopia av mig själv som höll på att stycka mig. Eller så var det jag själv, i nån sån där luddig metafor som jag inte orkar mig på att försöka överanalysera. Palla hänga upp sig på detaljer, nu måste jag lägga på en rem om jag ska slippa sitta halva natten och plugga.

(Nu, borde det här inlägget lämpligast hamna under drömmar, eller under röntgen/studentliv?)



Andra bloggar om: , , , , ,

Kommentera här: