Dagens i-landsproblem #30: Problem #25 annullerat

I-landsproblem #25, det faktum att man aldrig får tillbaka växel innehållande femkronor från 90-talet, ogiltigförklaras härmed, då min sambo tidigare idag fick tillbaka en femma från 1991 (1991 inträffade under 90-talet, red.anm). Fast om man ska vara petig, så gick ju i-landsproblemet egentligen ut på att jag levde i en så pass bekymmerslös tillvaro att jag hade tid till att begrunda just såna småsaker som vilket år mina växelpengar hade präglats.

Femmorna agerade således symbol för den dekadenta tillvaro som man lever i det här avlånga landet av och till (landet som avses är Sverige, och detta land brukar ibland sägas ha en avlång form, red.anm). Och på så sätt så är det här inlägget, det faktum att jag fortfarande har tid till att fundera över vilket år växelpengarna tillverkats, snarare ett bevis för att problem #25 är en varaktig, konstant företeelse.

Problem #25 kvarstår således. Och jag tror att jag ska förstöra femkronan från 1991 nu. Syns inte, finns inte.




Andra bloggar om: , , , , , , ,

Kommentera här: