Telemarketing

Nåt telefonföretag som jag aldrig hört talas om ringde mig för någon dag sedan. Måste ha varit i fredags. En kvinna frågade med munter stämma om den som betalade telefonräkningarna var hemma. Jag sa att jag inte ens hade någon telefon, än mindre några telefonräkningar att betala. Sen var hon plötsligt inte lika trevlig längre. Som om jag sagt något ohyfsat, när jag bara försökte vara lite artigt ironiskt avvisande. Är det bara jag, eller ter sig verkligheten overkligare och overkligare för varje dag som går nu?



Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer:

1 HKH Hertiginnan Anne af Uppsala:

Hur kan du påstå att du inte har en telefon när du sitter i en telefon och pratar?

Du verkar vara lite överallt du. Vilken blogg jag än läser så har du varit där och kommenterat
jobbar du som joker?

2 Robert:

Det var ju just det som var själva poängen...

Och nej, jag jobbar inte som joker, lönen är för dålig :-)

3 SAM:

oj jag har inte träffat på nån otrevlig telefonförsäljare ÄN men de finns säkerligen många av dem.
när de ändå vet att de inte kommer kunna sälja något kan de ju passa på att vara spydiga om du ändå inte vet hur de ser ut :P hade jag gjort iaf. haha

HKH:
ironi, baby ;)

4 Emma:

Den ter sig helt klart overkligare för varje dag...

Kommentera här: