Re: Bräcklig tolvåring

Fick en kommentar av signaturen "Lars" från Uppsala igår natt kl. 00:05. Den löd:

"Gud vad lättläst du är! Med all sannolikhet har du blivit sårad av ngn kille när du var 12 och nu är du för feg för att släppa någon nära dig för då kan du ju bli sårad igen. Sedan är det riktigt patetiska att du sannolikt går omkring och tror du är en 'stark' kvinna medan du egentligen är samma rädda och bräckliga tolvåring".

Svar:

Tack för den amatöranalysen, Lars! Du ser rakt genom mig som en röntgenstråle genom en stor klump fett. Hypotesen som du lägger fram är väldigt intressant. En tämligen fundamental detalj i den tycks vara villfarelsen att jag på något sätt skulle tillhöra det täcka könet. Såna förbiseenden älskar jag. Verkligen älskar. Det skänker mig glädje som du förmodligen inte ens kan föreställa dig. Motanalys: Du blev mobbad när du växte upp, och nu "hämnas" du genom att försöka förolämpa och trycka ner folk anonymt via Internet? Kommentarens allmängiltiga formuleringar och föga anknytning till inlägget i fråga föranleder mig att tro att det rör sig om spam och inget annat. Men det hade varit betydligt roligare om det inte hade varit det. Det är på tok för länge sedan som jag fick en uppriktigt illamenande kommentar känns det som.


PS. Jag har tröttnat på att lägga in bilder på Rambo nu, så ni kan pusta ut. Jag vet att det har varit en påfrestande tid för oss alla.




Andra bloggar om: , , , ,

Kommentera här: