Och så här såg det ut vid Tysslingen utanför Örebro tidigare idag

De säger så på tv ibland i samband med att de presenterar vädret. Och så filmar de lite rimfrost vid en sjö nånstans där jag aldrig varit. Till exempel vid Tysslingen väster om Örebro. Det är inte särskilt intressant för mig att veta. Jag vet hur rimfrost ser ut. När de för ovanlighetens skull filmar från Skellefteå eller Landskrona så kan jag utbrista i ett igenkännande "där har jag varit!", och så kan jag skratta så att tårarna rinner (obs, sarkasm). Det som däremot är intressant är att det är jag som betalar för de här bilderna. Jag och väldigt många andra. Varför vi gör det har jag emellertid inget riktigt bra svar på. Kanske är det så att majoriteten av oss vill se de här bilderna, och att det på så vis är berättigat att betala ett kamerateam för att åka till dessa avlägsna platser och filma dessa sekunder av exotiska vyer. Sånt vet inte jag. Men det skulle vara ett schysst jobb. Jag skulle passa på att fiska när jag ändå var där.



Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer:

1 SAM:

nähe?! att folk kan tycka att det är okej att tafsa på killar är ju egentligen lustigt. diskriminering där! (;

haha, dock kan det vara kul när jag och mina tjejkompisar leker lite ute på krogen - då vi alla måste klappa en kille på rumpan var ;) OBS! inget klämmande!

2 Robert:

Det är lite intressant det där, hade det varit en grupp killar som klappat tjejer på rumpan på krogen så hade det å andra sidan garanterat blivit ett jävla liv ;-)

3 SAM:

haha javisst är det synd att det är så?! hur ska vi kunna förändra detta tycker du?

4 Robert:

Tjaaa.. Det skadar ju inte att fråga först antar jag? :-)

Kommentera här: