Kränkningsnytt #7 - Kränkningar i intoleransens namn

Är det inte lite märkligt att man låter intoleransen sätta spelreglerna, gång på gång? Är det så det är meningen att det ska gå till? Ska man ständigt rätta sig efter den med de mest fördomsfulla, intoleranta, inskränkta, trångsynta, bornerade, lättkränkta åsikterna? Att någon blivit utkastad från en nattklubb struntar jag i, men då det står att det beror på att "andra gäster klagat på att det fotograferats", och att "de kände sig stötta och provocerade" av vad som åtminstone i den ensidiga artikeln antas vara intolerans för lite tjejhångel, gör ju det hela betydligt mer intressant. Inte för att jag nu orkar mig på ännu ett pejorativt fördömande av alla mörkermän, det har gjorts förr och det kommer att göras igen, jag tycker bara att det är ett intressant fenomen. Vela inte nu, utan dra det till sin spets på en gång, och leta reda på den mest lättkränkta människan i världen (kanske via någon form av tävling, lite som Idol fast med kränkningar istället för halvkassa covers), och fråga honom/henne vad som är okej, och sen får vi leva efter det, i all evig tid. Amen.

Avslutningsvis så kränker media mig genom alla vinklade artiklar av detta slag. Det är okej att bedriva journalistik på ett sätt som inte överdrivet försöker anspela på känslor hela tiden, jag lovar. Jag vill att ni ger mig en ärlig chans att kunna ta till mig verkligheten objektivt. Det är jag värd.



Andra bloggar om: , , , , , , ,

Kommentera här: