Dåligt uttal... (?)

Min sambo skulle ner en sväng på stan. Ranta runt, njuta av solen, eller vad anledningen nu var. Jag bad henne att köpa lite Voltaren åt mig på Apoteket. Inget konstigt med det. Hon svarade att okej, det skulle hon göra. Puss, hejdå. Hon kommer hem nästan tre timmar senare, och skiner som en sol. Med sig har hon en jävla kokosnöt! Hur i helvete lyckas man höra ko-kos-nöt, när jag (i mitt tycke) klart och tydligt sa vol-ta-ren? Tur för henne att hon är väldigt söt, det tar lite fokus från våra uppenbart väldigt akuta kommunikationsproblem.




Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer:

1 Erik:

Ha ha ha! Kokosnöt!

2 Fridolin:

Såg att Bohemian Raspberry nu finns att köpa i Skellefte, spännande spännande.

3 Robert:

Oj oj! Får ta och börja hålla utkik här nere också då, hoppas videomix tar in den, tror de brukar sälja ben&jerry-glass.

4 Emma:

Haha..ja lite fel blev det eller inte. Kanske kokosnöten hjäpte mot smärtan? Dim sambo är ju kvinna å kvinnor har en förmåga att veta hur mäns "plågor" fungerara. Jag tror inte att hon köpte fel utan tyckte sig veta att en nöt skulle räcka i detta fall. Njut av nöten;)

5 SAM:

det är ju precis som när man LÄSER FEL. vilket är ganska lustigt hur fel det kan bli. igår när jag körde till jönköping såg jag en skylt på avstånd där jag läste "Vetlanda" men 5 sekunder senare kommer jag närmare skylten med bilen och ser att det står Nissafors. konstigt fenomem (tycker jag). men det kanske du kan förklara varför hjärnan gör så? ;)

Kommentera här: