Topp 10: Saker i köket som jag inte begriper mig på

Denna lista bör nog tas med en viss måttenhet salt. Och med vetskapen att viss överkonsumtionssatir och göra-sig-dummare-än-vad-man-egentligen-är-ironi förekommer (Obs; viss. De flesta av dessa prylar är obegripliga mysterier för mig). Jag vet till exempel att nummer 10 kallas för degkrok. Jag vet bara inte hur man använder sig av en sådan, och jag vet inte varför jag någonsin skulle ha behov av en heller.


1.



2.



3.



4.



5.



6.



7.



8.



9.



10.






Andra bloggar om: , , , , ,

Kommentarer:

1 Klara:

nr 3 ser ut att höra till en food processor, vet dock inte vad det skulle vara bra för. 6:an används för att göra kaffe och 8:an ser ut som en glöggskopa. Degkrokar används istället för vanliga vispar i elvispen för att knåda/blanda deg.

Kommentera här: