Jag-är-bättre-än-dig-glädje


Vad fan är en tamaguchi? Är det som en vanlig tamagotchi, fast lite mer high fashion? (Ja, jag vet att gucci stavas med cc och inte med ch, men var lite fonetisk nån jävla gång emellanåt, lilla du). Jag gillar att anmärka på fel. Det är inte direkt skadeglädje, det är snarare något som jag döpt till haha-jag-är-bättre-än-dig-glädje. Det är en blandning mellan självbelåtenhet, anti-jantelag och med en liten nypa perfektionism. Rätt ska vara rätt, gör någon fel så rättar jag till det. Inte för att jag är nåt kontrollfreak. Jag är kanske kontrollentusiast, men jag är inget freak. Ibland låter jag stvfel passera obemärkta. Värre då med särskrivningar. De personer som konsekvent särskriver borde utvisas till valfritt land som ligger långt bort från mig. Typ Estland.

Jag vill ha en sån där robot. Mest för att den ser ut som en kvinnlig liten Mega Man. Hade jag fått en gratis så hade jag i alla fall behållit den.

(PS. Jag stavade stavfel fel med mening).



Andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentera här: