En lista att älska att hata, årgång 2

Om tidningarna återanvänder nyheter, så kan väl jag få återanvända blogginlägg? Fast det kanske är en årlig grej, det där med att utse de sämsta låttexterna? I såna fall ligger jag efter. Mr. Brownstone med Guns N Roses ligger fortfarande högt på min lista i varje fall. Övriga nominerade på min lista för i år får bli Horse with no name av America för textraderna

"there were plants
and birds
and rocks
and things",



Can't nobody hold me down
av P.Diddy och Mase för textraderna

"young, black and famous
with money hangin'
out the anus",



Disappearing boy
av Green Day för raderna

"Am I here or am I there
or am I playing on the stairs
am I in my room with my toys
I am the disappearing boy",




och slutligen Are you Jimmy Ray av Jimmy Ray, för de klockrena raderna

"Are you Johnny Ray?
Are you Slim Ray?
Are you Faye Wray?
Who wants to know, who wants to know?

Are you Sting Ray?
Are you Link Wray?
Are you Jimmy Ray?
Who wants to know, who wants to know?".




Hedersomnämnande till The Beatles för följande textrader från I am the walrus:

"I am the eggman,
they are the eggmen,
I am the walrus,
Coo coo kachoo ka coo coo kachoo"




Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer:

1 Jah Hollis:

Var har du hittat den texten till I am the Walrus?

Goo goo g´joob, goo goo g´joob, ska det vara och inget coo coo kachoo...

en.wikipedia.org/wiki/IAmthe_Walrus

2 Robert:

Lär ha varit första bästa sökalternativ som google erbjöd mig. Och det låter faktiskt mer som 'goo' än 'coo', nu när jag lyssnar lite noggrannare. Rätt ska vara rätt.

Kommentera här: