Växtkraft

Förebilderna (som i bilder tagna före efterbilderna, och inte som i föredöme) är från början av 2005. Jag hade precis flyttat från Råsunda till Råcksta (googla på det), jobbade fortfarande arslet av mig i tunnelbanan, och tyckte att mina nya fönster såg tomma ut. Efterbilderna är från idag, ganska precis 3 år senare. Och detta roar antagligen mig själv och mig själv endast. Men det är ju i och för sig min utgångspunkt i exakt allt som jag gör.

image501
Ingen aning vad detta är för växt. Jag kallar den för Sumo.

image502
Och detta är då en yuccapalm. Den mår också bra.

Tillägg 19:40: En växt som däremot inte mår särskilt bra för tillfället är en av ormbunkarna. Vi kan kalla henne Beatrice Bunke. Hon trivdes inte i skymundan uppe på bokhyllan bland de andra ormbunkarna, utan måste nödvändigtvis befinna sig i händelsernas centrum (jävla attention whore...). Är väl bara en tidsfråga innan hon börjar skära sig i bladen och tar på sig för mycket kajal nu också. Hon fick flytta till cd-hyllan istället, på prov. Lite för nära min Queen-samling för att vara i min smak, men vad gör man väl inte för en bortskämd liten jävla växt med uppmärksamhetskomplex.


Andra bloggar om:

Kommentarer:

1 listoplisto:

Sumo är en paraplyaralia :-)

2 Robert:

Åh, tack! :-D

Kommentera här: