Top 10: Slowmotionpromenader

Här är mitt senaste projekt; en topp 10-lista över de bästa filmscenerna där folk går i slowmotion. Till passande musik, givetvis. Mysteriet med varför Armageddon är en så pass lång film (153 minuter, känns som 183) är nu äntligen löst, det beror helt enkelt på att filmen innehåller ett ovanligt stort antal av dessa slowmotionpromenader.

Känsliga läsare/tittare varnas dock. Filmerna nedan innehåller blod, sexanspelningar, bara bröst, onani, svordomar, (tecknade) monster... samt en aggressiv, gravid kvinna. Men känner jag (majoriteten av) min läskrets rätt så borde detta dock inte vara alltför avskräckande. Ber om ursäkt för att jag snabbspolade förbi andra halvan av scenen ur Chariots of fire förresten. Den var bara för jävla lång.


Del 1: Plats 10 till 6.


Del 2: Plats 5 till 1.

Tillägg 1: Och ni kanske borde skynda er att se dem, har redan fått ett copyrightmail från YouTube, där de säger att del 2 är spärrad i vissa länder pga plats nummer 3 på listan (verkar dock fungera här i Sverige än så länge).

Tillägg 2: Jaha, klart att del 2 inte skulle gå att bädda in i källkoden om den är copyrightad. Den finns här på YouTube i alla fall.




Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Kommentarer:

1 Tuss:

haha, jag är alldeles för stressad för de där klippen. ^^

2 Robert:

skyll dig själv :-P

Kommentera här: