Termin 4: Röntgen (plus lite astronomi)

Termin 3 har varit helt okej. Men absolut inte mer. Första halvan fick vi läsa det vi faktiskt valde till utbildningen för att läsa (dvs röntgen), andra halvan av terminen spenderade vi läsandes om sånt som de vanliga sjuksköterskestudenterna läser. Och det är ju alltid kul, att ta studielån för att läsa om sånt som man inte är intresserad av, och som man inte kommer att ha någon som helst användning av framöver heller. Har därför lidit av intensiv motivationsbrist de senaste 10 veckorna.

image498

Termin 4 ser däremot betydligt bättre ut. 30 härliga högskolepoäng med bara röntgenkurser. Plus att jag valt att läsa 7,5 högskolepoäng astronomi vid sidan av också. Kommer att bli väldigt intressant, då det är något som jag "alltid" velat lära mig mer om. Förhoppningsvis fixar jag sommarjobb där jag vill snart också, så att jag slipper ta till min plan B (jobba på samma ställe som förra sommaren).

Så. Jag kan alltså skriva ett inlägg utan att vara sarkastisk. Makalöst fabulöst. (Så nära...)



Andra bloggar om:

Kommentera här: