Ordstäver

Och nej, med ordstäver menar jag inte någon form av ordstäv, utan bokstäver (eller kanske snarare tecken) som motsvarar ett helt ord. Jag har hittat på två stycken ordstäver hittills, som jag börjat använda då jag antecknar i högt tempo under föreläsningar. Dessa är för orden mot och genom. Ord som förvisso tar lite drygt 1,0 respektive 1,3 sekunder att skriva i vanliga fall, men jag måste ju börja nånstans.

image463
Mot


image464
Genom

Så nu vet ni det. Jag har även börjat rita schematiska bilder över olika organ istället för att skriva ut orden. Några exempel:

image465
Njurar, lungor, hjärta.
Hjärna, pancreas, levern.
Magsäcken, bröst, scaphoideum.

Tillbaka till pluggandet nu.


Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer:

1 Emma Ellen:

Hur fick du till "lungor"? Finns det en tanke bakom?

2 Robert:

Tjaa. De ser ju på ett ungefär ut sådär, nästan, fast rundare. Tror det kommer av att en av mina lärare är rätt kass på att rita, och en gång blev ett par lungor väldigt spetsiga när hon ritade dem. Egentligen brukar min lever också bli till en triangel när jag har bråttom.

3 ursula:

diagnos : hepatis triangularis?
. ja man har ju hört förr hur stress kan påverka.. men ..har du smärtor? eller hur vet du?.. flåt glömde att du är rtg-manen. du har såklart tagit egna plåtar.. ett helt oanvändbart citat vore i detta läge -Noli turbare circulos meos .

var försiktig med brått-andet..

4 ursula:

rtg-maNNen!
...och svensklärare tänkte jag bli..!-man häpnar..
-what did i expect så tidigt på morgonen..Via perfacilis laqueis semper plena

5 Robert:

Det är inte jag som har bråttom, det är lärarna som pratar för fort! Kanske borde överväga att ta ett sabbatsår och fördjupa mig i stenografi??

Kommentera här: