Jag har inte sett solen sen i tisdags. Och då var det ändå mulet.

Jag har åkt till skolan innan solen gått upp, och kommit hem vid den här tiden; ett bra tag efter det att den gått ner igen, tre dagar i följd nu. I tisdags var jag ute en kortare stund på dagen, men då var det väldigt mulet, så det räknas inte. Så man skulle kunna hävda att jag inte sett solen alls i år. Men jag har ett hyfsat klart minne av att den ser ut ungefär så här:

image458


Ser ni solen, så hör gärna av er. Eller hälsa den iaf att jag saknar den.



Andra bloggar om: ,

Kommentarer:

1 Icebear:

Såg den i morse den är här hos oss i norrland fortfarande gul och vacker.

2 Lollias:

Det är av den anledningen som man bor i Lappland: Ljust solsken dygnet om under sommaren och ljus snö under vintern.

3 Robert:

Jo tack, du må tro att jag längtar hem emellanåt :-)

Kommentera här: