Innehållet i min väska

O, sena tiders barn! Jag har ingenting nytt att berätta er, utan ämnar endast visa det, som befinna sig inuti min väska. Lite som dagens outfit, fast inte lika självbelåtet och kliché. Och lite som hej, här är bilderna från min förlossning, fast inte lika osmakligt och geggigt.

image500

Uppifrån och ner: 5 överstrykningspennor, 6 bläckpennor, 1 blyertspenna, 1 Vårdförbundets läppbalsam, 2 Ipren, 1 Acura, 1 Voltaren, 1 Cetirizin, 1 reservhårsnodd, 1 större bunt papper (ca 80 stycken), 1 mobiltelefon, 1 fettfri återfuktande ansiktskräm, 1 lypsyl, 1 radergummi, 1 kopia av Textbook of radiographic positioning and related anatomy (850 sidor, 3116 gram), 1 kopia av UNIVERSE (762 sidor, 1860 gram), och 1 almanacka för år 2008.

Total vikt: Tillräckligt för att ge förslitningsskador om jag någon gång skulle få för mig att gå längre än 25 meter i sträck. Tur för mig att det är helt sjukt jävla ute att använda sig av sina fötter i år.

Och vad då outfit förresten? Vadan denna enfaldiga craving efter fjantiga låneord? Dagens utstyrsel hade jag kunnat acceptera. Likaså dagens utrustning, dagens ekipering, ja till och med dagens persedlar. (Var tvungen att googla upp ekipering, bara för att kolla om ordet fortfarande existerar, och uppenbarligen så finns det folk som använder sig av det på riktigt, i autentiska outfit-sammanhang).



Andra bloggar om: , ,

Kommentarer:

1 Kajsa:

En hårsnodd? Är du långhårig?

Kommentera här: