Grattis bloggen, 1 år!

Om lite mer än en timme (dvs den 2/1) så fyller den här bloggen ett år. Och hur fan firar man en blogg egentligen? Genom att skriva i den, antar jag. 455 inlägg har det blivit under året, ~1,25 inlägg per dag. 453 bilder har laddats upp, 454 om man räknar med bilden i detta inlägg, och 865 kommentarer har mottagits, varav merparten har varit övervägande vänligt sinnade. Jag är fortfarande inte less på att skriva av mig via den här andningsventilen emellanåt, så jag fortsätter nog ett bra tag till.

Jag avskyr en betydande del av det jag bemödat mig med att kludda ner här, samtidigt som jag älskar en ännu större del. Majoriteten ställer jag mig dock neutral till. Jag är ju trots allt svensk. Här nedan följer en topp 10-lista över mina personliga favoritinlägg under året. Som av en slump så är samtliga av det gravt sarkastiska slaget. Observera att 'gravt' här är en subjektiv bedömning.
  1. Din alldeles egna high five, gratis under en begränsad tid!
  2. Inget nytt extraknäck...
  3. Jag har inte bloggat idag
  4. Erkännande från en djupt belägen hjärnvindling, en lördagskväll i oktober
  5. Min sambo försöker döda mig
  6. Uppehåll
  7. Definition
  8. Fredrik Reinfeldts ögon
  9. Torka disken för hand vs. Låta den självtorka
  10. Vad äter bävrar egentligen?
Okej, jag erkänner. Jag orkade inte ögna igenom alla 455 inlägg, men av de som jag pallade med så var dessa de som jag till och med orkade läsa igenom (obs, sarkasm (it never ends! (med betoning på den första vokalen i samtliga tre ord))).

Må nästa bloggår bli än spretigare, snällare och elakare på en och samma gång.

Må det aldrig existera en röd tråd i det jag skriver.

Och må kreativiteten infinna sig i någorlunda halvjämna intervall av den storleksordning som jag själv finner passande, och må dessa infall av övergående skaparglädje vara av sådan längd som kan anses vara adekvat i förhållande till den tid som jag har till förfogande att ägna sådana här divertissemang.

Grattis bloggen.

image454


Andra bloggar om: , ,

Kommentarer:

1 Kajsa:

Jaa, gratulerar :)

2 ursula:

grattis! ..
varför inte bygga en pappersvariant du oxå..det behövs fler bloggboksförfattare som inte heter schulman
..

för fattar du ..
så köper jag :)
www.vulkan.se

3 Robert:

Kanske det, vi får väl se (sade han hemlighetsfullt) :-P Annars har jag ett drös dikter liggandes här nånstans i röran som skulle kunna bli nåt. Det vore f.ö. kul om jag nu de facto heter Schulman i efternamn. PS. Det gör jag inte.

4 ursula:

Nu fick jag inspiration...ett drös..
tänk vad man kunde utvecklat kring detta.. en hel drös anledningar kring användande och artikelbestämning för
detta abstrakta oräknebara substantiv.. dialektala tolkningar eller .. tror man ska konsultera språkvetare lindström.. håhåjajja vad man kan fundera för att slippa tentaläsning..
trots din ganska genomgående & förbannat roliga sarkasm är du alldeles för rar för att vara
en schulman..(ty alla sådana är per definition osnälla ;) )
det skulle i såfall
möjligen vara som förnamn..

Får man besvära om en trevlig dag ?!

5 Robert:

Är väl bekant med fenomenet. Det är aldrig så rent hemma, och det skrivs aldrig så många blogginlägg, som dagarna före en tenta.

Dagen har hittills bestått av pluggande och åter pluggande, men det har faktiskt varit rätt trevlig trots allt :-)

Kommentera här: