Empirisk studie pågår (uppdaterad)

Nollhypotes: Får jag bara tillräckligt med socker med jämna intervall, så orkar jag hålla mig vaken så att jag kan plugga hela natten.

Empiriska tester pågår för närvarande. Resultat än så länge: Vissa svårigheter bibehålla fokus, i synnerhet svårt att hålla sig ifrån bloggen. Dock ingen kognitiv trötthet ännu. Visst dagdrömmeri pågår i bakhuvudet. Pluggtid hittills: Tre timmar exakt. Minus 18 minuter för telefonsamtal. Primär sockerkälla: Sliskig, billig dansk hallonläsk köpt på Netto, kvantitet 3,0 liter.

image461

Ovan: Glukosmolekyl. Känd energikälla för både växter och djur. Brett förekommande i hela ekosystemet, och just nu i särskilt hög koncentration i min hjärna.


Tillägg: Varför inte bara använda koffein istället? Tjaa, för att exprimentet inte går ut på det. Men kanske främst för att kaffe smakar förorenat avloppsvatten.

Tillägg 2: Klockan är strax 01:30. Jag har suttit här och pluggat i 7 timmar och 15 minuter, och då får man ta i beaktande att jag haft två seminarier tidigare under dagen också. Jag har fått i mig ungefär 1,2 liter hallonläsk, och det känns som om jag kommer att avlida om jag så mkt som ser en endaste monosackarid till just nu. Stavfelen har blivit betydligt mer frekventa vilket har dragit ner tempot, vilket kanske är att förvänta efter över sju timmars tangentknappande (skriver en sammanfattning av kursen jag håller på att läsa). Nu ska jag sova, har trots allt skola imorgon eftermiddag. Och till personen som ringde från skyddat nummer och väckte mig strax efter klockan fyra igår morse - Vänligen gör inte om det.

Tillägg 3: Borde inte nollhypotesen egentligen ha varit att jag inte skulle ha orkat hela natten? Ja ja. God natt.




Andra bloggar om: , , ,

Kommentera här: