Dagen uteslutande i korthet

Tom Cruises scientologivideo finns här för den vet hur man använder torrentar. Den är rolig. Han verkar hög på sin egen självgodhet. Hamnar jag någonsin i en bilolycka så hoppas jag verkligen att det finns en scientolog i närheten.

Sen är det visst vetenskapligt bevisat att clowner skrämmer mer än de roar. Och svenska folket håller med. Smink och slapstick är läskigt. Eller i alla fall väldigt ute. Och jag som precis tagit clownexamen och köpt ett par urtjusiga clownbyxor från H&M. Tur att jag sparade kvittot.

image482

Avslutningsvis så har det forskats fram intressanta samband mellan födelsevikt, födelselängd, för tidig födsel och självmordsrisk. Forskning värd varenda öre. Ska snarast kolla upp hur mycket jag vägde när jag föddes. Att anse att en depression som sedemera leder till självmord enbart skulle bero på kroniskt låg serotonindos låter dock som en kraftig förenkling.

image483


Andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentera här: