Smutsig

Råkade gå in på en modeblogg nyss.

Det började omedelbart rycka oroväckande i mitt vänsta ögonlock. Fick panik och klickade på första bästa länk jag kunde hitta. Hamnade på ytterligare en modeblogg. Kände nu hur blodet började pumpa kraftigt kring tinningarna. Det här händer bara inte. Klickade ännu en gång på första bästa länk inom synhåll. Hamnade givetvis på ännu en modeblogg.

Kände ett obehagligt ökande tryck över bröstkorgen och det började flimra framför ögonen på mig. Jag kastade mig nu desperat mot vägguttaget och slet ut alla sladdar som jag kunde komma över. Datorn slocknade. Tillsammans med några lampor. Och tv:n.

Jag väntade i ett par minuter, djupandades bäst jag förmådde, liggandes på golvet. Gick och tog en dusch. Sen kopplade jag in alla sladdar igen och startade datorn på nytt. Desinficerade tangentbordet. Rensade all webbläsarhistorik och alla cookies, tömde cachen. Inget spår finns nu kvar efter modebloggarna.

...Men varför känner jag mig forfarande så smutsig?



Andra bloggar om: , ,

Kommentarer:

1 Emma:

Haha...härligt att se att vi är fler som har sådana åsikter om modebloggar. TACK!

2 SAM:

i feel the same way! orka en blogg om enbart mode!

3 Lotta:

Underbart. Inte ens jag är tillräckligt masochistisk för att läsa sadana meningslösa bloggar.

Länge leve xrob. Langt ifran hemska dagsrapporter, vanvard av svenska spraket och framförallt - Mode.

Kommentera här: