Pennor är livsfarliga

Någon av mina lärare på mellanstadiet, minns inte vem, lurade i mig att man kunde bli blyförgiftad av att sticka sig med blyertspennor. Och när jag var ännu mindre så fick jag minsann veta att man kunde bli sjuk om man målade på sig med bläckpennor, för då gick bläcket rakt in genom huden och in i blooodet. Och inte fick man tugga på tuschpennor heller, för då kunde man få ont i magen. På det hela taget så var pennor väldigt läskiga saker när man var liten. Det är ett mirakel att jag ens överlevde min barndom, så många pennor som jag använde på den tiden.

Kommentarer:

1 Hanna:

Haha, där ser man :)

2 ursula:

förr i tiden när allting var svartovitt- när jag var barn..då var det lika farligt..pennor... man har hört det förut..med pennan som vapen..men icke desto mindre lever hon än kärringen:)
ps...st!
du missar väl inte nationalhelgonet i afton?

3 Robert:

pennan ÄR ju mäktigare än svärdet trots allt. och jag vågar mig inte på att missa henne, då jag är rädd för att jag i såna fall skulle spontanantändas och brinna för mina synder

4 Egoina:

hahaha.. så kul

5 Robert:

:-)

Kommentera här: