Omkoppling sker ej på överenskommen tidpunkt

Jag dagdrömmer. Jämt. Jag anser att det är en dygd. Jag befinner mig inte i min egen lilla värld längre. Den är rätt stor vid det här laget. You may say that I'm a dreamer. Som JD i Scrubs, fast med vita sjukhuskläder istället för blå. Problem uppstår dock ibland vid insomnandet om kvällarna. Då hjärnan ska slappna av, och låta dagdrömmandet övergå i drömmande. Det har uppstått problem det i ovanligt stor utsträckning denna vecka. Det är som att ha en feberdröm till skärmsläckare framför ögonen, medan datorn maler i bakgrunden. Som en avgående drömregering som vägrar lämna ifrån sig makten efter valet, utan omvandlas till en diktatur som håller mitt medvetande fången. Kan ligga vaken i timmar. Ibland vet jag inte ens om jag är vaken eller sover. Läste någonstans, någongång, att hjärnan drömmer för att bearbeta de intryck den fått under dagen. Om detta även omfattar dagdrömmeri, så har min hjärna uppenbarligen ett behov av att bearbeta saker non stop. Ska reklamera den. Men var vänder man sig då? Om man inte är troende menar jag?



Andra bloggar om: , , ,

Kommentera här: