Elräkning

Vi har en rätt hög elförbrukning. Inte skyhög eller så, men definitivt över genomsnittet. Och nej, det beror inte på att vi odlar cannabis i städskrubben eller nåt sånt. Anledningarna är nog snarare datoranvändandet, men framför allt den lilla sköldpaddans belysning. Bifogar ett tjusigt, egenhändigt ihopknåpat kopplingsschema över vad vi har att handskas med här.

image542


Allt detta för en söt liten salmonellaklump till matvrak på 260 gram. Men vad gör man inte för att han ska ha det så bra som möjligt. Ordningen enligt vilken jag prioriterar saker och ting här i livet ser ut som följer:
  1. Primärt pluggande (kurser som ingår i programmet jag läser)
  2. Sköldpaddan
  3. Sambon
  4. Sekundärt pluggande (frivilliga mentala flagellantfasoner)
  5. Mig själv
  6. Övrigt (jobbande, bloggande, sovande, etc)


Andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentarer:

1 Anonym:

Sambon först på tredje plats??????
Hmmmmm?

2 M:

Tror nog att det stämmer. Men tyvärr kommer jag nog först på 4:e plats. (efter plugg, mat och sköldpaddan)

3 Robert:

EGENTLIGEN så kan man ju inte göra en sån här uppdelning, då ett prioriterande av punkt 1 är ett prioriterande av 3 och 5 också, ett prioriterande av punkt 2 är ett prioriterande av punkt 3 och 5, ett prioriterande av punk 3 är ett prioriterande av punkt 5, ett prioriterande av punkt 5 även är ett prioriterande av punkt 1, 2 och 3. Punkt 4 däremot är inte ett prioriterande av något alls, utan ett ont som är över om 16,8 veckor.

Men ja, hon kommer på 3:e plats, om man ser på det objektivt. Subjektivt är en helt annan femma.

4 M:

Jag känner mig SÅÅÅÅÅÅ älskad.. ;p

5 Psykistern:

Kan tipsa om att golvvärme inte är någon energisparande pryl heller..

6 Robert:

Kan jag tänka mig... Ska ha det i åtanke inför nästa flytt :-) "Har lägenheten golvvärme?", "Ja.", "Nej då får det vara".

7 Magistrologen:

Nu brukar det ju gå att stänga av golvvärmen. Om man inte har en katt som kräver att den är på förstås :)

8 Robert:

Fan, både Psykistern och Magistrologen är klockrena namn ju, hur ska du nu kunna välja?? :-P

9 Magistrologpsykistern:

Jag vet fan inte. :P

Kommentera här: