Topp 20: Intron (fast jag slänger med placeringarna 21-50 också)
Och kom ihåg: Ett intro gör ingen låt. Men det är en bra början...
Placeringarna 20-11
Placeringarna 10-1
Såhär i efterhand så kan jag väl tycka att de var lite jobbiga att lyssna på. Lite som att läsa ett helt drös Kapitel 1 på rad. Och jag antar att jag tänjer lite på gränserna för vad ett intro är på plats 18, men texten som förekommer där tillhör snarare en sorts 'halvvers', som äger rum innan låter har hunnit börja på riktigt. Så jag bedömer att det är okej. Än en gång; mitt ord = lag.
(Och det är inte jag som är kass på att klippa, det är Windows Movie Maker som är kasst på att tona bort ljud utan att det blir störningar hela tiden).
Bubblare: Certified bomb - Cypress Hill
50. Painkiller - Judas Priest
49. The dark - Brian May (kanske lite fusk, då hela låten är ett enda långt intro)
48. Don't stop believin' - Journey
47. Sunday morning - No Doubt
46. Man on the moon - R.E.M.
45. 96 quite bitter beings - Camp Kill Yourself
44. Suite pee - System Of A Down
43. Roll away the stone - Mott the Hoople
42. Iron man - Black Sabbath
41. Spaceman- Babylon Zoo
40. Zerstören - Rammstein
39. For whom the bell tolls - Metallica
38. Bohemian rhapsody - Queen
37. Black tangeled heart - Silverchair
36. Radio/Video - System Of A Down
35. You can't always get what you want - Rolling Stones
34. Talk dirty to me - Poison
33. Stir it up - Bob Marley
32. Mustapha - Queen
31. Tunnel of love - Dire Straits
30. The grand conjuration - Opeth
29. Blaze of glory - Bon Jovi
28. Sanitarium (welcome home) - Metallica
27. Heart full of black - Burning Brides
26. Welcome to the jungle - Guns N Roses
25. Should I stay or should I go - The Clash
24. The great conquer + Doom - Purusam
23. By the grace of God - The Hellacopters
22. ...And justice for all - Metallica
21. Talk - Coldplay
Phew. Och så topp 20, utifall att YouTube får för sig att radera videon ovan; de gör så lite i tid och mest i otid.
20. Poison - Alice Cooper
19. I believe in a thing called love - The Darkness
18. Devil's plaything - Danzig
17. Beast and the Harlot - Avenged Sevenfold
16. 9 to 5 - Dolly Parton
15. Drive dead slow - Sahara Hotnights
14. Friends - The Wannadies
13. Destiny - Stratovarius
12. Eat the rich - Aerosmith
11. Child in time - Deep Purple
10. City of blinding lights - U2
09. Inside - Stiltskin
08. Keep yourself alive - Queen
07. Barracuda - Heart
06. The beautiful people - Marilyn Manson
05. Road to Hell - Chris Rea
04. Thunderstruck - AC/DC
03. Down with the sickness - Disturbed
02. Don't tread on me - Metallica
01. Minus Celsius - Backyard Babies
Andra bloggar om: lista, topplista, topp 20, cypress hill, judas priest, brian may, journey, no doubt, R.E.M., camp kill yourself, system of a down, black sabbath, babylon zoo, rammstein, metallica, queen, silverchair, rolling stones, poison, bob marley, dire straits, opeth, bon jovi, guns n roses, the clash, purusam, the hellacopters, coldplay, alice cooper, the darkness, danzig, avenged sevenfold, dolly parton, sahara hotnights, the wannadies, stratovarius, aerosmith, deep purple, u2, stiltskin, heart, marilyn manson, chris rea, ac/dc, disturbed, backyard babies
och...varför är inte Joni med på listan?