Topp 10: Nyårslöften

Jag är inte den som brukar avge några nyårslöften. Det har liksom aldrig funnits någon ordentlig anledning till det. Vid ett flertal tillfällen har jag lovat att jag alltid ska skölja ur shampot ordentligt varje gång jag duschar. Nåt år lovade jag att sluta svära. Det höll i fyra jävligt påfrestande dagar. Och under värnplikten vill jag minnas att jag lovade att träna mycket. Det var svårare att inte uppfylla det löftet än det var att faktiskt uppfylla det.

I år tänkte jag dock försöka avge ett helt drös med löften. Eller drös och drös; 10 stycken vore väl lämpligt. Kanske arrangerade i listform. En topplista vore nog adekvat för ändamålet. Dock framgår inte på något vis, vad rangordningen som formatvalet per automatik medför egentligen representerar. Avges till exempel löftet på plats 1 mer eller mindre resolut än löftet på plats 2? Korkat är väl bara förnamnet. Men jag råkar gilla topplistor, så jag väljer att ignorera det.
  1. Jag lovar att inte sluta dricka.
  2. Jag lovar att inte försöka gå ner i vikt.
  3. Jag lovar att inte börja träna.
  4. Jag lovar att inte försöka njuta mer av livet.
  5. Jag lovar att försöka lära mig så få nya saker som möjligt.
  6. Jag lovar att aldrig använda mig av uttryck såsom gräjt, snyggo, monstercravings och fab i vare sig tal eller skrift. Även uttryck såsom n00b, 1337, ROFLMAO, h4XX0r och lolzor kommer att undvikas.
  7. Jag lovar att spela ofantligt mycket tv-spel.
  8. Jag lovar att alltid välja att vara sarkastisk, närhelst möjlighet att välja infinner sig.
  9. Jag lovar, å det grövsta, att inte på något vis försöka bli en bättre människa under det kommande året. Jag lovar även att inte hänge mig åt sysselsättningar som kan tänkas misstolkas som att jag anstränger mig för att (ge sken av att) vara en bättre människa, på ett eller annat sätt.
  10. Jag lovar att aldrig be om ursäkt för att jag siktar på att vara bäst. I allt. Alltid.
Jag ser på löfte #5 som listans svaga punkt. Det kommer inte att hålla ens 1:a januari ut. Det löftet går emot allt som jag står för. Men de övriga 9 ser jag fram emot att försöka hålla.



Andra bloggar om: , , , , , , ,

Kommentera här: