Sexmoralism

Angående Pinks nya video, de vågade (kvällspressens ord, inte mitt) sexscenerna (kvällspressens beskrivning av innehållet i videon, inte min) som den innehåller, samt den omröstning som ackompanjerar artikeln hos Aftonbladet, så var detta den första tanke som armbågade sig upp till medvetandenivå i mitt huvud:


Men. Så jämförde jag de siffrorna med siffrorna från Skops senaste väljarbarometer, och ser att Kd där bara får 5,9% av våra röster (obs; 'våra' som i ett uppskattat totalt antal röster i procent av befolkningen, och inte 'våra' som i min och din). Så det sket sig ju. Bara så att ni vet.

Tas dock hänsyn till alla de nötter som per automatik röstar på det 'otänkbara/sämsta' alternativet i såna här sammanhang (ni vet, de där som alltid ger årets julkalender en överkryssad geting, ger Spore lägsta betyg på Amazon trots att de aldrig spelat det, eller röstar på The Adventure of Link som det bästa Zeldaspelet), ligger den faktiska siffran garanterat närmare 5,9 än 9,5.



Andra bloggar om: , , , , , , ,

Kommentera här: