Efterlysning (hjälp; help; hilfe; ayuda; aider; apu; hjælp; pomoc)

Jag är på jakt efter en bok (Underförstått: Hjälp mig!)

Skriv: En bok om att skriva av Bente Clod från 2003 (4:e uppl.), ISBN 91-501-0244-3. Den finns på Adlibris, men där sägs den vara "tillfälligt slut", något som den varit sedan i oktober, om inte ännu längre. Finns förvisso även på Språk- och Litteraturbiblioteket i Lund i några exemplar, och Stadsbiblioteket här i stan har ett ex av en något äldre upplaga, men det är inte samma sak. Inte alls. Jag vill ju äga den; jag vill kunna spilla O'Boy i den utan att bli ersättningsskyldig. Och framförallt så vill jag kunna markera och anteckna i den. (Jag har inte som vana att spilla O'Boy i böcker. Det är dödsstraff på sådant. Men jag skulle vilja uppleva mig inneha möjligheten att göra det).

Om du har ett ex som bara ligger och skräpar, maila mig (adress finns i kolumnen till vänster). Eller om du ser ett ex som står och myser i nån diskret liten hylla långt bak i nåt trivsamt litet antikvariat någonstans inom en rimlig geografisk radie1, tipsa mig!

Jag sorterar nog in det här inlägget under i-landsproblem. Det kändes rätt i magen.





1 Med rimlig avses här Landskrona (zon 120) samt 6 zoner åt valfritt håll. Aktuell karta över zonindelning återfinns här.


Andra bloggar om: , , , , , ,
När jag skrev att 'det kändes rätt i magen', så citerade jag min bildlärare i gymnasiet. Hon skrev så i motiveringen till varför hon gav mig ett MVG. Varken mer eller mindre. På en liten papperslapp. Men det är det ju sannerligen inte lätt för er att veta, era stackars satar.

Kommentarer:

1 Frido:

Kolla på



www.antikvariat.net



där verkar den finnas.

2 Robert:

Tack, då var den beställd! Håller tummarna för att den dyker upp också :-)

3 Frido:

Hoppas hoppas. Hur går det med otukt listan? Sen har du inte skrivit någon reflektion till intro-förslagen som jag gav dig heller...

4 Robert:

Beslutade mig för att skippa otukt-listan, pga akut brist på kändisar som jag finner tilldragande på det viset (låter som en sån där sak som man kläcker ur sig för att ge sken av att vara den Perfekta Pojkvännen, men det är faktiskt sant. Natalie Portman och Ziyi Zhang är givna... Men sen då? Där tar det tvärstopp).



Ang. introna så hade nog Hey hey, my my (into the black) platsat, om jag bara tänkt på den medan jag skrev listan. Woodstock är jag inte lika säker på, även om jag älskar den låten.



5 Frido:

Mmmm...Natalie Portman. Hon kan jag bara hålla med om. Z Z har jag dock inte hört talas om förens nu. Finns många kändisar som jag tycker är väldigt tilldragande, men när jag tänker efter, så kommer jag fram till att jag tror att dom är totalt oromantiska. Vad säger det om mig?

6 Robert:

Ofta ser man väl på kändisar som lite halvartificiella människor, som bara existerar genom de filmroller i vilka vi ser dem. Och på så vis skulle de inte vara mer än tomma, ytliga skal som någon regissör blåst liv i för stunden. Inte särskilt romantiskt, med andra ord. Eller så fabulerar jag bara nu, har inte riktigt tänkt igenom resonemanget ordentligt ännu.

Kommentera här: