Aj då

Trodde att jag, som ju utbildar mig för att till våren börja jobba inom en icke vinstdrivande bransch, skulle sitta relativt halvtryggt när konjunktursbåten gungar och har sig. Men icke, uppenbarligen. Dock rimmar det väl ändå lite illa att försöka motverka underskott som delvis antas bero på ett ökat antal patienter, genom att börja avskeda personal? Det finns en gräns för hur många personers jobb en enstaka människa kan utföra. Har jag hört. Och kommer jag, som det verkar, inom en överskådlig framtid även att bli varse.





Relaterad läsning:
Kris för sjukhusen - Aftonbladet
Ekonomisk kris hotar Karolinska sjukhuset - DN
Miljardbelopp måste sparas - SvD
"Värsta läget jag varit med om" - SvD
"Landstingspolitikerna gör fel prioriteringar" - SvD
Nära tusen jobb hotas vid KS - Sydsvenskan


Andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentera här: