Stavning

Det stavas D-J-U-R-K-Y-R-K-O-G-Å-R-D-E-N. Jag har slagit upp det. Idag blir det för övrigt riktig studentmat till middag. (Därmed läggs inget onödigt krut på någon snygg övergång ämnena emellan. Från Begravda djur som återuppstår till Ekonomiska middagstips. De krystade replikerna skriver sig ju i princip själva, så jag skiter i det).

Recept, pasta med pastasås:
Billig pasta från ÖB á 5 kr/kg
En burk krossade tomater á ~3 kr/st
En burk tonfisk i vatten á 10 kr/st

Koka pastan. Häll av vattnet. Rör ner tomaterna och tonfisken. Ät.
Salta och peppra efter behov. Tillsätt INTE vaniljglass, det blir skitäckligt.



Andra bloggar om: , , , , ,

Kommentarer:

1 Susanne:

Studentmaten har tydligen inte förändrats på trettio år. Jag som trodde att nudlarna hade avlöst den billiga pastan.



För övrigt är den enda skillnaden mot min mat numera att jag kokar Barillas eller Buitonis pasta i stället för de billiga varianterna (har man bott i Italien är man kräsen), köper lyxigare tonfisk (t.o.m. färsk ibland), blandar i lite räkor eller musslor samt utesluter vaniljglassen.

2 Kajsa:

Tar för givet att du provat med vaniljglassen också.

3 Robert:

Susanne: Studiebidragets storlek har väl inte förändrats nämnvärt (jämfört med inflationstakten i övrigt), så maten består alltjämt den också :-)



Kajsa: När det dyker upp en tanke som "hmm, tonfisk + vanilj = sant" i huvudet, så MÅSTE den förverkligas. Det bara är så. Men det smakade bättre än den stekta salladen iaf. Alltid något.



http://xrob.blogg.se/2008/march/att-steka-en-sallad.html

Kommentera här: