Min sista måltid

Om pittoreska lilla konungariket Sverige någonsin får för sig att återinföra dödsstraff, och om jag sen någonsin hamnar i fängelse i väntan på just ett sådant straff, och där ges privilegiet att få välja min sista måltid, så skulle jag  välja surströmming utan att tveka. Nio strömmingar skulle jag trycka i mig, kompletta med tunnbröd, smör, mandelpotatis, finhackad lök, gräddfil, dill och 3-4 kalla öl (gärna Staropramen eller Maredsous). Sen skulle jag vräka i mig ordentligt med smörgåstårta till efterrätt (Det är ju inte som om jag behöver tänka på figuren då jag ju ändå står inför döden). Sen får de avrätta mig bäst fan de vill. Jag skulle dö väldigt lycklig.

Så då vet ni.

Jesus valde inte surströmming. Men så kom han ju tillbaka också.
Jesus valde inte surströmming. Men så kom han ju tillbaka också.
Vilket är att betrakta som grovt fusk i sista-måltid-sammanhang.



Andra bloggar om: , , , ,

Kommentera här: