Utmaning: De 10 bästa uppfinningarna

Utmaning mottagen, antagen och nu även utförd. Den gick ut på att lista de 10 bästa uppfinningarna. Jag var inte helt säker på om jag skulle genomföra den med en seriös approach eller inte. Så det blev något av ett mellanting.

  1. Boktryckarkonsten. Jag älskar böcker. Böcker är det bästa som finns. Essentiellt för böckers existens är boktryckarkonsten. Och därför är det den viktigaste uppfinningen.
  2. Skräckfilmen. Inga andra filmer berör mig såsom en skräckfilm. Och det är känslor som är svåra att frammana i övrigt som det handlar om; rädsla, obehag, skräck, spänning och äckel. Obetalbart. I alla fall för mig.
  3. Fjärrkontrollen. TV:ns bästa vän.
  4. Kylskåpet. En sån där uppfinning som är viktig på riktigt.
  5. Google. Helping stupid people getting a frickin' clue since 1998.
  6. Skyskrapan. Stapla människor på höjden för att spara utrymme? Briljant!
  7. Färdigskivat bröd. Genialiteten ligger i enkelheten. Varför ska jag skiva mitt bröd själv för? Det får arbetarklassen hänge sig åt bäst den vill. Jag står över. Brödknivar är dessutom livsfarliga.
  8. Baktakten. So jah say
  9. Glassbilen. Glass i sig är en underbar uppfinning. Att glassen sen kommer till mig istället för att jag ska behöva komma till glassen är ju snudd på lysande.
  10. Kreditkortet. Jag hatar kontanter. De tar en massa plats. Jag gör alltid av med dem för lättvindigt. Och sen så är de smutsiga. Tänk bara på alla händer som en enkrona från -77 hunnit passera genom. Det är egentligen ett mirakel att inte smitta sprids lättare via kontanter.
Bubblare:
  • TV:n. Ingen skräckfilm eller fjärrkontroll utan TV
  • "Stå till höger, gå till vänster"-regeln i rulltrappor. Kommentarer överflödiga. Förstår du inte så beror det antagligen på att du är en lantis.
  • Hockey. Den enda sanna idrotten.
  • Internet. Helt okej.
  • Kulspetspennan. Det säljs mer än 14 miljoner BIC-kulspetspennor varje dag i världen. Och själv använder jag upp minst 15-20 stycken per år. Det hade varit väldigt osmidigt att ha med sig bläckhorn och fjäderpenna överallt. Således är detta en väldigt praktisk och bra uppfinning.


Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , ,

Kommentera här: