Jag är ond


image643


Jag har lurat min sambo att börja läsa Sagan om Drakens Återkomst av Robert Jordan. Alla som läst Robert Jordan vet att det är omöjligt att sluta när man väl har börjat. Den detaljen råkade jag glömma bort att nämna för henne. Nu är hon fast. (Underförstått: ...and her journey towards the dark side will be complete, bla bla bla, och så vidare). Och dessutom så kommer hon inte att få reda på det förrän hon läser min blogg nästa gång. Vilket hon inte kommer att göra på ett bra tag, då hon har fullt upp med Sagan om Drakens Återkomst. Ett alldeles utomordentligt genomfört litet bus, om jag får säga det själv.



Andra bloggar om: , , , ,

Kommentarer:

1 Mats:

Extra ondskefullt av dig nu också när Jordan har gått och dött och av naturliga orsaker inte kommer att kunna skriva färdigt sin mastodontserie. :)

2 Robert:

Jag vet, moahaha :-) Står själv och stampar och väntar på att den där andra författaren (brandon sanderson) ska avsluta sista boken, har hört att den beräknas bli klar hösten -09.

3 Mats:

Ahaja jag visste inte att det var bestämt att det blir Sanderson. Lycka till att reda upp 3,8 miljarder sidotrådar och 9,7 miljarder viktiga och oviktiga karaktärer då herr Sanderson.. :)
Har för övrigt tänkt läsa hans Elantris en vacker dag.

Ps. Jag brukar smyga omkring här då och då. När jag flyttade till LA för några månader sedan letade jag lokala bloggar och det var mest dig och Landskronaiten som det fanns att välja på.. Grattis du vann en storseger. :) Ds.

4 Robert:

Finns en intervju med herr Sanderson här: http://wotmania.com/fantasymessageboardshowmessage.asp?MessageID=142431

Haha, hoppas verkligen att min blogg är bättre än hans :-) Vad gör du i LA?

5 Mats:

Ahh intressant.

Absolut! :) men jag får erkänna att jag inte kunnat låta bli att då och då läsa och på något skruvat vis fascineras av Landskronaiten ändå. Den är ju så genombittert skriven att jag ett tag nästan trodde att den egentligen är menad som en sorts märklig metahumor...

Jo jag och sambon har lite familj i stan sedan tidigare och kände båda att vi var lite trötta på Malmö. Så nu är jag en nöjd LA-Malmö-pendlare.

6 Robert:

Haha, okej bitterheten är rätt underhållande ibland. Jag har lite svårt för Sverigedemokrater bara...

Aha, ja det ligger ju runt hörnet, så... :-P

7 Mats:

Jo man får verkligen hoppas att de åker all världens väg i nästa kommunalval. Men det är antagligen för mycket att hoppas på..

Prexis en halvtimme med tåg är väl ingen utmaning heller :)

8 Robert:

Jo, folk verkar dras till enkla lösningar på komplicerade problem... ("Jaha, det är alltså Någon Annans fel att det går dåligt för Sverige? Det kör vi på!")

Hehe :_)

Kommentera här: