Vad gjorde du för sex år sedan?

image324


Jaa du, Aftonbladet min vän, vill jag minnas rätt så satt jag i matsalen "hemma" på regementet Ing 3 i Boden och åt en andra portion ett andra berg renskav med potatismos och lingonsylt. Jag hade sorterat ut all svamp ur skaven och lagt åt sidan på den orangea matbrickan, för jag tyckte inte om svamp på den här tiden. Jag minns att jag satt vid ett långbord vänd mot ingången, och kände mig mätt och belåten. Vi hade varit ute och sprungit ett par timmar på förmiddagen, och eftermiddagen hade spenderats på skjutbanan med Olga, min kära AK-5:a. Jag skulle kasta i mig maten för att sen bege mig raka vägen till gymmet. Radion var för ovanlighetens skull på i matsalen, och på ekot så pratade dom om attacken. Jag tror att dom intervjuade Carl Bildt. Han var noga med att inte nämna vem han trodde låg bakom attacken vid namn, men det var underförstått att han visste. Jag åt upp maten, gick och bytte om från M90-uniformen till den härligt fula, blå joggingdressen med gula revär, sms:ade en kompis om attacken och hur sjukt det var, och stack sen till gymmet som låg på andra sidan stan. Jag tränade ben den dagen. Så sammanfattningsvis så kan man väl säga att ja, jag minns vad jag gjorde för sex år sedan. Jag minns dock betydligt klarare vad jag gjorde för exakt fyra år sedan, måste jag erkänna. Vad jag gjorde för exakt ett år sen har jag däremot ingen aning om. Antar att jag pluggade och acklimatiserade mig till den skånska hösten.




Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Kommentarer:

1 Lisa:

Haha, det är som att du erkänner mordet på Anna :P

2 Magistern:

Luuuuumpeeeennnnnnn

3 Robert:

Lisa: Hahahahaha, tänkte inte på det :-P
Magistern: Chelvete!

4 Dennis:

Jag låg ju i sängen och titta på tvn, det var spännande och skrämmande på samma gång.

Kommentera här: