Topp 40: Queen

Det här är en lista som ser olika ut från dag till dag i mitt huvud, i ständig rörelse. I topp 5-skiktet sker det sällan några större förändringar, men resten av listan är lika oberäknerlig som... som bara en oberäknerlig lista i mitt röriga lilla huvud kan vara. Förmodligen kommer den att ha modifierats flera gånger innan jag ens är klar med att plita ner den.

Om du (Gud förbjude!) inte har hört vissa av låtarna så är samtliga länkade till videor på YouTube. Inte alla är länkade till de officiella musikvideorna, en del av låtarna finns i bättre liveversioner (Love of my life och In the lap of the gods från Wembley -86, Somebody to love från Milton Keynes Bowl -82, och Radio ga ga från Live Aid -85 till exempel), och en del är länkade till diverse hemmabyggen.
  1. Bohemian Rhapsody
  2. Somebody to love
  3. I want to break free
  4. '39
  5. Son and daughter
  6. Keep yourself alive
  7. Tie your mother down
  8. Liar
  9. Love of my life
  10. Death on two legs
  11. Seven seas of rhye
  12. The march of the black queen
  13. White queen (as it began)
  14. In the lap of the gods... revisited
  15. Play the game
  16. Crazy little thing called love
  17. Killer queen
  18. Great king rat
  19. Innuendo
  20. Fat bottomed girls
  21. Don't stop me now
  22. These are the days of our lives
  23. Save me
  24. The fairy feller's master-stroke
  25. Under pressure
  26. I want it all
  27. It's a hard life
  28. Hammer to fall
  29. It's a kind of magic
  30. Who wants to live forever
  31. I'm going slightly mad
  32. Headlong
  33. The show must go on
  34. We are the champions
  35. Coming soon
  36. Too much love will kill you
  37. Breakthru
  38. We will rock you
  39. It's a beautiful day
  40. Spread your wings
Bubblare:
image325

PS. Har redan ångrat flera av placeringarna.



Andra bloggar om: , , , ,

Kommentarer:

1 anderss0on:

Fin lista :D

2 Kajsa:

du som gillar queen, har du varit och sett We will rock you i London? Queen är ett av mina favoritband också (dock efter både Guns n' Roses, Metallica och Led Zeppelin). Queen-musikalen är underbar!! Dock så har ju Peter Johansson slutat nu och har svårt att tro att någon kan göra rollen bättre.
Underbar lista för övrigt!! ;)

3 Kajsa:

I want to break free är föresten etta på min topplista :)

4 Robert:

Nej, har inte varit och sett den (än), men jag vill verkligen!! GnR, Metallica och Led Zeppelin är lätt med på min topp 5-lista över bra band :-)

5 Padawan:

Jag har alltid velat fördjupa mig i Queen. Tack Robert!

6 Robert:

Så lite så, lyssna och njut :-)

7 Karin:

Underbart, en blogg grundad av en queenfanatiker :D:D och mycket därtill

8 mad.:

Men, tycker du att Radio Ga ga är en bubblare! Det sårar mig djupt!:D :P

9 mad.:

Men, tycker du att Radio Ga ga är en bubblare! Det sårar mig djupt!:D :p

Kommentera här: