Stör mig...

Yes, har lyckats hitta något som jag stör mig lite på. På riktigt alltså, inte såna där saker som jag frammanar irritation över, bara för att smälta in bland den skara besserwissrar som utgör det mänskliga släktet. Det är Hockeyligan som är källan till irritationen, och deras nyinförda förbud mot overheadflaggor. Motiveringen bakom beslutet är visst att flaggorna skulle innebära en brandrisk. Och det är ju självklart. Materialet i en flagga brinner ju, som alla vet, bra mycket bättre än exempelvis en överrock, en fleecetröja eller en packad ståplatsläktare fylld med supportertröjor i polyester. Och bränder har ju varit ett stort problem inom hockeyn i många, många år. Självklart måste den uppenbara risk som detta innebär, väga tyngre än såna struntsaker såsom läktarkultur och tifon (obs, ironi). Nu gäller det förvisso inte alla sorters flaggor, men inskränkningar av det här slaget utan vettig motivering är verkligen inte okej. Sparsmakad läsning finns om detta:
I övrigt så lever jag och mår bra, har varit lite febrig och jävlig i ett par veckor, och det i kombination med att skolan plus extraknäck tar en hel del tid har gjort att det gått några dar sen jag kände mig motiverad att skriva något (visst, jag kunde ju ha skrivit bara för skrivandets skull, men såå billig är jag inte). Men som vanligt så verkar antalet besökare öka så fort jag gör ett uppehåll, ingen skada skedd således. Nej, tillbaka till skolböckerna nu.

Tillägg: Såg just att det bara var fem dar sen jag skrev senast. Kändes som tre veckor, minst.




Andra bloggar om: , , ,

Kommentera här: