Robert Jordan är död

Jag befinner mig i något som i det närmsta kan beskrivas som en lindrig version av ett chocktillstånd just nu (jävla tungvrickarformuleringar man kan få till emellanåt då...). Fick precis veta att min favoritförfattare dött för en dryg vecka sedan, efter en längre tids sjukdom. Minns att jag skämtade om just det här scenariot i gymnasiet, då jag var som mest insnöad på hans böcker. Är tämligen säker på att det var hösten -00. "Tänk om han går och dör innan han hunnit skriva klart, fan jag kommer att avlida om jag inte får veta hur dom slutar", tror jag att mina exakta ord till min dåvarande flickvän var. Fick första delen i serien på svenska av en av mina farbröder, det var julen -95 eller -96, och sen dess har jag varit fast. Den värld som han målat upp genom sina verk har påverkat mig på fler sätt än jag antagligen någonsin kommer att kunna inse vidden av, en värld som jag levt med under nästan hälften av mitt liv nu. Sista delen i serien kommer förhoppningsvis att färdigställas av hans fru. Inte för att det spelar någon större roll för tillfället. Just nu är jag bara ledsen.




Andra bloggar om: , , , ,

Kommentarer:

1 mimmi:

NEEEJ! helt galet :/

Kommentera här: