Och?

Vad har vi med hur mycket Göran Persson tjänar att göra? Vari ligger det egentliga nyhetsvärdet? Har aldrig fattat den här sortens nyheter. "Så mycket tjänar Sveriges kändiselit", "så dyrt har dom som lyckats i livet råd att bo", "här bränner [valfri människa som cirkulerar mycket på MTV] 1,7 miljoner på smycken till sin hund", etc. Ska vi se ner på Göran Persson för att han kasserar in på den efterfrågan som råder efter honom som person? Jag hade möjligen sett ner på honom om han inte gjort det. Hälften av oss tycker uppenbarligen att det här, det faktum att han vill tjäna pengar precis som vem som helst, svärtar ner bilden av honom och överskuggar allt som han åstadkom som statsminister. Klassisk svensk avundsjuka och inget annat.

image328





Andra bloggar om: , ,

Kommentarer:

1 Magistern:

Problemet i det här fallet är väl snarare dubbelmoralen som Göran Persson har än nyhetsvärdet i hans lön. Som statsminister kritiserade han ofta just PR-konsulters arvoden som allt för höga.
Jag hade respekterat honom mer om han gick ut i tidningen och sa: "Jag tjänar jävligt mycket pengar och jag är stolt över det. Det jag sade som statsminister var bara mumbojumbo som jag yttrade för att få röster. Så det så.. dumma svenskjävlar.". Faktiskt. :)

2 Sandra:

http://www.tjuvlyssnat.se/blogg/2171

Kommentera här: