Människor

Vad är det med människor och att klumpa ihop sig i pöblar egentligen? Pöblar som bara växer och växer. Vi är visst inte mer än stora jävla bakteriekolonier i vissa avseenden. Eller som tumörer. Eller något helt annat som växer och har sig, och som frammanar den där speciella vill-inte-ens-peta-på-med-lång-lång-pinne-känslan.

Antingen blåser den här skiten över på ett par veckor, eller så är människor så där härligt långsynta som bara vi människor kan vara, och ältar det ett bra tag till. Och så blir vi så där härligt ryggradslösa som bara vi svenskar kan bli när inte problem försvinner av sig själva, och så ber vi om ursäkt för att vi tror på något som kallas för yttrandefrihet.

Sen så känner jag mig givetvis kränkt av allt detta, även det så där som bara vi svenskar kan bli. Mest för att svensk media valt att kalla flaggan som bränns för svensk, då den uppenbarligen är norrländsk. Eller ja, den ser ut som den (i mitt tycke) mer legitima av Norrlands två inofficiella flaggor i alla fall. Således en väldigt god anledning att bli kränkt, om det någonsin funnits någon. (obs, sarkasm).


image313
- Hej, vi bränner er flagga för att vi hoppas att ni ska bry er och bli sura.


image314
Norrlands flagga. Inte enbart för grodorna i Green Devils.


image316
Rondellhund, orginalet. Av Stina Opitz. Minus ett huvud.



Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Kommentarer:

1 Lollias:

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta... Har de taskig färgTV eller har de ingen TV eller är de bara outbildade eller är de bara korkade? Eller?
Om jag nu verkligen vill kränka ett land genom att bränna deras flagga - borde jag inte först kolla att flaggan får rätt färg? Det blidde liksom inte ens en tumme...
"Jojo, de bränner nåns flagga (som vanligt)... jaha..."

2 Kowalski:

Pöblar är alltid trevligt. Man blir lite inspirerad av deras fina kultur. T.ex hoppas jag att när jag dör att mina kompisar bär min slappa kropp nedför gatan, skrikandes slagord till tv kameror.

Kommentera här: