Källsortering #3 - Multifunktionsskrivaren

Objekt/Offer: En Lexmark X5250.
Nypris: 1993 kronor på inWarehouse.
Värde nu: Uppskattningsvis 4 kronor. Jag skulle inte ge mer i alla fall.

Det här var den mest spännande slakten hittills. Främst för att jag inte hade den blekaste om vad jag skulle hitta där inne, förutom bläckpatroner och lysrör. Allt som allt så tog det väl två timmar, jag hittade 42 skruvar och 18 kugghjul, och jag behövde bara ta till hammaren vid ett enda tillfälle, för det mesta räckte det med skruvmejsel, syl och tång. Anledningen till att multifunktionsskrivaren fick bita i gräset var precis som i fallet med brödrosten; vi råkade ha en för mycket. Och jag var för trött för att plugga, och för pigg för att göra ingenting.


Bild 1: Sista kända bilden på skrivaren i livet. Kommer pryda ett mjölkpaket nära dig inom en snar framtid. Bild 2: Kugghjul, jag uppfattade det som att dom tillhörde pappersmatningsmekanismen. Bild 3: Ett urtjusigt kretskort, varken mer eller mindre. Bild 4: Majoriteten av smådelarna, dock inte alla (pga platsbrist). Det avlånga kretskortet längst upp i bilden satt bakpå lysröret (som mest kändes som en liten drinkpinne). Bild 5: Familjefoto. Sista bilden tillsammans, innan de källsorteras imorgon och går nya öden till mötes.




Andra bloggar om: , , , , ,

Kommentera här: