Dagens i-landsproblem #8

Att jag, från det att jag gick av tåget på Lund C i morse, till det att jag gått över gatan till busshållplatsen på andra sidan, tvingades passera inte mindre än 6 stycken tidningsutdelare. Ibland har dom varit ännu fler. Jag kan inte vara ensam om att vara duktigt less på att tvingas passera detta gatlopp av tidningar uppkörda i ansiktet varenda morgon. "METRO!!?", skriker en helt okänd människa i örat på mig och ler falskt. Nej, jag vill inte ha en Metro idag heller, tack. Jag har svårt att se vad tidningarna tjänar på att anställa en bunt ungdomar vars enda funktion verkar vara att få mig att inte vilja ta emot tidningar (tidningar som jag för det mesta ändå redan har läst då jag plockade den på mig från det betydligt trevligare tidningsstället på stationen hemma i Landskrona. Och det enbart för att läsa dagens Elvis).



Andra bloggar om: , , , , , , ,

Kommentarer:

1 Lollias:

Har du provat att gå med ett ex av Metro under armen? Blir det någon skillnad?

2 Robert:

Jag körde med det ett tag, och det hade förvisso viss effekt, men oftast så verkade de vara så inne i sitt utdelande att de tenderade att negligera såna små detaljer. Så det var inte värt besväret :-)

Kommentera här: